Zapraszamy na kolejną edycję: 23-28 lutego 2025❗🔥🔥🔥 Dołącz do nas❗🔥🔥🔥  

Organizator:

Blok targów Meble Polska i Home Decor silny jak przed pandemią

Podziel się

Blok targów Meble Polska i Home Decor odzyskał przedpandemiczną kondycję. Ekspozycja tegorocznej edycji, która odbyła się w Poznaniu od 21 do 24 lutego 2023 roku była zbliżona wielkością do rekordowego wyniku z 2020 roku. W stosunku do poprzedniej edycji z maja 2022 o 19,6 proc. wzrosła też liczba uczestników wydarzenia.

51 proc. zwiedzających z zagranicy

Wysoki odsetek handlowców z zagranicy to już standard na tym wydarzeniu. Co roku odwiedzają je tysiące przedstawicieli zagranicznych grup zakupowych, hurtowni i sieci salonów meblowych i wnętrzarskich z całego świata. Nie inaczej było i tym razem – w targach MEBLE POLSKA i HOME DECOR wzięli udział zwiedzający z 71 krajów.

 

Zdecydowanie największą grupę stanowili kupcy z Niemiec (aż 15,9 proc. handlowców z zagranicy). Bardzo licznie w targach uczestniczyli  także goście z Litwy, Wielkiej Brytanii, Czech, Francji, Ukrainy i Holandii. Stoiska wystawców odwiedzili również  przedstawiciele handlu z tak ważnych dla rozwoju polskiego eksportu mebli rynków, jak Stany Zjednoczone, Izrael czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

 

Wśród zwiedzających byli także kupcy z tak egzotycznych krajów jak: Angola, Arabia Saudyjska, Australia, Chiny, Gujana Francuska, Indie, Jordania, Kenia, Kostaryka, Kuwejt, Liban, Libia, Mali, Mauritius, Mongolia, Nigeria, Palestyna, Peru, Sri Lanka, Uzbekistan czy Wybrzeże Kości Słoniowej.

Łączna liczba uczestników targów wyniosła 13.744 osoby. Z danych systemu rejestracji wynika, że z zagranicy pochodziło 51 proc. wszystkich zwiedzających.

Ekspozycja w 7 pawilonach

Ekspozycja zlokalizowana w pawilonach 3, 3A, 5, 5A (Home Decor), 6, 8 i 8A zajęła 55.000 mkw powierzchni. W pawilonie Home Decor wystawcy prezentowali najnowsze kolekcje dekoracji stojących i ściennych, oświetlenia, tekstyliów,  ceramiki, domowego sprzętu audio i wideo, akcesoriów kuchennych i łazienkowych oraz innych elementów dekoracyjnych. Z kolei w pawilonach meblowych można było zobaczyć produkty ze wszystkich segmentów cenowych: meble tapicerowane, meble skrzyniowe z płyty meblowej oraz z litego drewna, krzesła i stoły oraz materace.

Łącznie na targach MEBLE POLSKA i HOME DECOR 2023 swoją ofertę zaprezentowały 263 firmy z 14 krajów.

Szkolenia dla handlowców

Targom towarzyszyły interesujące seminaria, prelekcje i panele dyskusyjne. Tradycyjnie pierwszego dnia odbyła się prezentacja raportu „Polskie Meble Outlook – perspektywy dla polskiej branży meblarskiej” przygotowanego przez B+R Studio.

Cały dzień poświęcony został właścicielom sklepów wnętrzarskich. Podczas wykładów można było uzyskać wiele praktycznej wiedzy – istotnej szczególnie teraz, gdy sprzedaż staje się coraz trudniejsza.

Cykl ciekawych prelekcji przygotowała także Unity SA. W ich trakcie można było poznać światowe trendy w rozwoju biznesu i rozwiązaniach wspierających sprzedaż i cyfryzację firm z branży meblarskiej i wyposażenia wnętrz. Z kolei prelekcja dotycząca zagadnień ekoprojektowania, którą poprowadziła Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny, doskonale wpisała się w trend zrównoważonej produkcji, który może być dla polskich producentów szansą na zwiększenie konkurencyjności.

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie polskich firm rynkiem amerykańskim zaproszono do Poznania ekspertów Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, którzy udzielili cennych wskazówek, jak eksportować produkty do USA i Kanady. Podczas dyskusji panelowej można było dowiedzieć się więcej na temat kultury biznesowej, oczekiwań klientów, logistyki i umów o wolnym handlu w obydwu krajach.

 

Meble Polska i Home Decor 2024

Kolejna edycja Targów MEBLE POLSKA i HOME DECOR odbędzie się jak zwykle w ostatnim tygodniu lutego - od 20 do 23 lutego 2024 roku. – Mamy mnóstwo pomysłów dotyczących formuły przyszłorocznej ekspozycji wnętrzarskiej. Liczymy, że zaproponowane zmiany w formule wydarzenia przyciągną do Poznania wielu nowych wystawców  – mówi Dagmara Suprun, dyrektor targów Home Decor.